Online marketing nieuws: Februari 2020

Google core update

13 januari rolde Google een core update uit, zoals ze een paar keer per jaar doen. De effecten? Die zijn we langzaam aan het ontdekken. Zie jij significante veranderingen in hoe je site presteert? Laat het ons weten. 

Geen 3rd party cookies meer in Google

Vanaf 2022 zal Google tracking cookies/third-party cookies in Chrome blokkeren. Wat dit is, en welke effecten dat gaat hebben kan je hier lezen.

Search console training

Google Search console gebruiken wij om de sites van onze klanten te optimaliseren. Dit zelf doen? Op YouTube zijn nu trainingen te vinden die je helpen om met Search Console te werken.

Niet adverteren op brandname?

Regelmatig discussi√ęren we met klanten over of het adverteren op eigen merknaam niet weggegooid geld is. We hebben de argumenten waarom je het wel moet doen over de jaren geperfectioneerd. Dit onderzoek¬†onderstreept ons standpunt.

Facebook op zijn retour? Echt niet.

Er is weer onderzoek gedaan naar het social media gebruik in Nederland. En dat iedereen zijn Facebook opzegt? Daar is niets van waar. Nog 74% van de Nederlanders is actief op Facebook. En het aantal mensen dat Facebook dagelijks gebruikt is zelfs gestegen. Hier ook de statistieken van andere platformen. 

Facebook leerfase

Facebook (en Google) moeten altijd even wennen als je een nieuwe campagne maakt. De eerste fase leert de campagne en pas daarna presteert het optimaal. Lees hier hoe de leerfase van Facebook werkt. 

Marketplaces 

Marketplaces bestaan al lang, maar worden vaak alleen door grote e-commerce partijen gebruikt. Toch liggen hier ook kansen voor kleinere bedrijven. Ontdek de bekendste marketplaces hier. 

Search Design

Google heeft een nieuw design op desktop gelanceerd in de zoekresultaten. Wat nieuw is: Dikgedrukt Ad voor een advertentie en de favicon in organische zoekresultaten. 

Discovery ads

De eerste testresultaten zijn binnen. Conclusie: de kosten zijn laag en het volume hoog.

Contact opnemen

Meer weten over succesvol online ondernemen? Neem gerust contact met ons op.

Nuttige tips ontvangen

Vul je naam en e-mailadres in en ga voor meer conversies!

Bart Kruizenga |

Bart duikt in de gegevens van klanten om de meest relevante data te vinden. Hij zorgt ervoor dat jij alleen adverteert op relevante momenten en plaatsingen.
Lees meer van Bart Kruizenga