Online Marketing nieuws november 2019

Google update

Google heeft het algoritme ge├╝pdatet. Nou gebeurt dat wel vaker, maar deze update – BERT – is een grote. Met name gericht op de langere zoekopdrachten die steeds vaker voorkomen doordat het gebruik van voice search stijgt. (N.B: BERT is nog niet ge├»mplementeerd in Nederland).

Lead extensie

Google heeft een nieuwe extensie gelanceerd. In deze extensie wordt een leadformulier direct in de tekstadvertenties getoond. Zo kunnen gebruikers converteren zonder ooit op de website te zijn geweest.

Shopping ads naar YouTube

Vanaf nu kunnen shopping ads ook in YouTube getoond worden. Hiervoor moet je wel een opt-in activeren. Hier lees je hoe je dat instelt. 

Wat kun je met Search Console?

Wij marketeers vragen regelmatig om toegang tot Google Search Console. Weten welke informatie we hieruit halen? Lees het hier

Pagespeed check in Search Console

Wil je weten hoe snel je website is? Dan ga je naar developers.google.com/speed/pagespeed/insights. Nu niet meer dus. Google rolt een nieuwe functie uit in Search Console waarin de website snelheid in Search Console gemeten wordt. 

Mensen gaan niet meer door een funnel

Microsoft ads schreef een blog over dat de tunnel ouderwets is en vervangt de funnel voor een Flywheel. Hierbij leidt je mensen niet door een trechter, maar werk je in een cirkel waarin mensen steeds weer dit proces doorlopen. 

Beschrijving Facebook

In Facebook wordt de beschrijving vanaf nu alleen weergegeven als deze relevant is voor de gebruiker. Zorg dus dat je alle belangrijke info in de kop of primaire tekst zet.

Slechte prestaties Facebook

Doen jouw Facebookcampagnes niet wat je wilt? Jon Loomer heeft 20 redenen waarom jouw campagne niet goed presteert. De meeste liggen voor de hand, maar toch goed om ze even bij langs te gaan. 

Contact opnemen

Heb je een vraag naar aanleiding van bovenstaande? Neem contact met ons op.

Nuttige tips ontvangen

Vul je naam en e-mailadres in en ga voor meer conversies!

Lisa van der Veeke |

Lisa heeft is een ervaren allround marketeer, en zorgt voor meer conversies vanuit elk mogelijk online medium. Ze zet zich onder anderen in voor ijzersterke social media advertising en search advertising.
Lees meer van Lisa van der Veeke