Online Marketing nieuws april 2020

Tegemoetkomingen in Coronatijd

Zowel Google als Facebook stelt budget beschikbaar om bedrijven die getroffen worden door Corona te ondersteunen.

Marketingbudget in Coronatijden

Op basis van de situatie in China met betrekking tot de Corona crisis worden er voorspellingen gedaan over de marketing van bedrijven: Budget voor marketing zal bij sommige branches later worden ingezet. Nu stagneren de uitgaven, maar naar verwachting zal het na herstel (derde kwartaal) weer oppakken. Ons advies is om te blijven adverteren omdat de concurrentie na de Corona crisis een stuk hoger zal zijn, omdat iedereen dan weer wil verkopen. Blijf je ook nu adverteren dan heb je op branding en in de rankings een voorsprong. 

Aanvullend: artikelen over marketing in tijden van Corona schieten als paddestoelen uit de grond. Lees hier en hier meer.

Google mijn bedrijf reviews

Google my business beperkt reviews in de coronaperiode. 

Daling in conversies door browser

Browser Safari wist na 24 uur alle clientside cookies en Firefox heeft standaard adblocker aan. Hierdoor meten we een deel van de conversies als komend van direct in plaats van andere kanalen (Zoals Google/CPC of Social kanalen).

Nieuwe Google Ads features

We waren al bekend met het leadformulier extensie, maar nu komt ook de beeldextensie. Op dit moment in beta voor Engelstalige adverteerders.

Google of Facebook

Dit artikel beschrijft goed wanneer je Google en Facebook kunt inzetten. Hoewel deze aanpak in een groot deel van de gevallen geldt (en werkt) is het niet altijd zo. Wij denken natuurlijk met onze klanten mee en testen.

Pinterest released nieuwe features

De features zoals een update in de catalogus, meer inzicht in conversies en dynamisch retargeting bieden grote voordelen voor adverteerders.

Meer weten?

Heb je vragen als het gaat om jouw Online Marketing? Aarzel niet en neem contact met ons op.

Nuttige tips ontvangen

Vul je naam en e-mailadres in en ga voor meer conversies!

Lisa van der Veeke |

Lisa heeft is een ervaren allround marketeer, en zorgt voor meer conversies vanuit elk mogelijk online medium. Ze zet zich onder anderen in voor ijzersterke social media advertising en search advertising.
Lees meer van Lisa van der Veeke