Online Marketing nieuws januari 2020

Online marketing nieuws

Negatieve reviews

We kennen ze allemaal: negatieve reviews. Sommige zijn echter niet terecht of van iemand die je helemaal niet kent. Google verwijdert ze vaak niet, maar in drie gevallen meestal wel. Lees ze hier.

Waarom mensen klikken

We steken veel tijd in het schrijven van aantrekkelijke titels en beschrijvingen. Maar wist je dat de eerste reden dat mensen klikken is dat een advertentie hun zoekvraag beantwoordt.

Pinterest trends

Net als Google Trends geeft Pinterest nu ook Trends, een tool waarmee je kan zien welke zoektermen in het afgelopen jaar wanneer veel op werd gezocht. Voor nu alleen beschikbaar in de USA.

Meerdere teksten en koppen in Facebook

Je kunt nu in één advertentie meerdere koppen en teksten toevoegen. Lees hier waarom dit interessant is en wat de alternatieven zijn.

Facebook vertalingen

Facebook biedt nu de mogelijkheid om jouw teksten te vertalen. Met automatic translation hoef je zelf geen teksten meer te vertalen. Let er wel op dat je de teksten simpel houdt, want het blijft machine learning en daar kunnen fouten in sluipen. Sarcasme en woordgrappen? Dat doet automatic translation niet.

Microsoft advertising

Na Google en Facebook (op zijn eigen manier) volgt ook Microsoft Advertising (voorheen Bing) met responsive search ads. Deze functie is nog in bèta, maar op verzoek wordt je account vaak gewhitelisted.

Samenvatting Search in 2019

Search Engine Land heeft alle belangrijke veranderingen van 2019 op een rij gezet. Lees ze hier

Contact opnemen

Heb je een vraag naar aanleiding van bovenstaande? Neem contact met ons op.

Nuttige tips ontvangen

Vul je naam en e-mailadres in en ga voor meer conversies!

Lisa van der Veeke |

Lisa heeft is een ervaren allround marketeer, en zorgt voor meer conversies vanuit elk mogelijk online medium. Ze zet zich onder anderen in voor ijzersterke social media advertising en search advertising.
Lees meer van Lisa van der Veeke