Online marketing nieuws – juli 2020

Google ads credits

Google is gestart met het uitdelen van de credits die ze eerder dit jaar hebben beloofd om adverteerders te steunen gedurende COVID-19. 

Gratis shopping in Google

De gratis vertoningen in het Google Shopping tab komen nu ook naar de zoekresultatenpagina van Google. 

CTR op verschillende posities

Bovenaan staan in Google is voor veel bedrijven een streven. Welke positie je hebt in Google bepaalt je CTR. RankRanger deed onderzoek naar hoe veel de CTR verschilt per positie. 

Google merchant center update

Google voert een aantal updates in het Merchant center door. Lees hier wat er verandert.

Website snelheid

Het verbeteren van de snelheid van de website draagt bij aan meer interacties en meer conversies (>8%) . Zo blijkt uit onderzoek.

Facebook boycot

Verschillende bedrijven – met name in de USA – boycotten Facebook. Ze vinden dat Mark Zuckerberg te weinig ingrijpt tegen racisme op Facebook. Tevens zijn er geluiden dat deze bedrijven hiermee meer inspraak willen krijgen in de manier van adverteren. De lijst met adverteerders die hieraan meedoen groeit nog steeds. 

Het effect van Amazon in Nederland

Amazon is een aantal weken live in Nederland. Marketingfacts publiceerde een artikel over de effecten.

Email marketing via sms

De meeste bedrijven gebruiken email om te communiceren met hun klanten. Uit onderzoek blijkt dat sms/whatsapp voor consumenten ook een geschikte optie is. 

Nuttige tips ontvangen

Vul je naam en e-mailadres in en ga voor meer conversies!

Lisa van der Veeke |

Lisa heeft is een ervaren allround marketeer, en zorgt voor meer conversies vanuit elk mogelijk online medium. Ze zet zich onder anderen in voor ijzersterke social media advertising en search advertising.
Lees meer van Lisa van der Veeke