Online Marketing nieuws maart 2020

Shopping in Gmail

Shopping ads komt naar Gmail. Hiermee worden de advertenties in Gmail visueler en wellicht meer aantrekkelijk. 

Aangepaste dimensies in Google Ads

Nieuw in Google Ads zijn aangepaste dimensies: je kunt nu zelf waarden aan campagnes koppelen. Bart schreef hier een blog over voor Marketingfacts.

Augmented Reality in Google Shopping

Google is druk bezig met Augmented Reality (AR). Denk hierbij aan educatieve AR (dieren). Burberry is echter het eerste merk wat AR inzet voor Google shopping. We verwachten dat deze techniek door steeds meer bedrijven zal worden gebruikt. Shopping in Google krijgt daardoor een heel ander perspectief. 

Call tracking

Sommige van onze klanten zijn geïnteresseerd in call tracking. Hier is veel onduidelijkheid over maar in deze blog wordt er wat toelichting gegeven over een aantal mythes en worden een aantal tips gedeeld. Leuk feit: Conversies.nl was met Callconversions het eerste calltracking platform in NL.

Adverteren op brandname

Dit artikel gaat over de rol van verschillende type campagnes in je ads account. Een goed argument dat genoemd wordt is dat het zoekvolume op je brandname een graadmeter is voor de populariteit van je merk. 

Optimization Score

De optimization score geeft aan hoe goed een campagne, account of managers account is ingericht. Google heeft aanbevelingen over hoe dit verbeterd kan worden. Vanaf juni zal een optimization score van minimaal 70% een vereiste zijn om Google partner te blijven.

Amazon

Amazon komt naar medio maart naar Nederland! Waar er eerst alleen boeken en e-books werden verkocht, wordt het nu uitgebreid met 24 productcategorieën. Lees er alles over in onze blog

Meer weten?

Geen zin om altijd op de hoogte zijn? Wij wel! Meer weten? Neem contact op.

Nuttige tips ontvangen

Vul je naam en e-mailadres in en ga voor meer conversies!

Lisa van der Veeke |

Lisa heeft is een ervaren allround marketeer, en zorgt voor meer conversies vanuit elk mogelijk online medium. Ze zet zich onder anderen in voor ijzersterke social media advertising en search advertising.
Lees meer van Lisa van der Veeke