Online marketing nieuws: mei 2020

Google shopping wordt gratis

Vanaf eind dit jaar zullen de resultaten in Google Shopping Tab ook organisch zijn. Hiermee wil Google kleine spelers meer kansen bieden. Wij houden je op de hoogte. Lees ook wat de verwachtingen zijn over wat er gaat veranderen.

Beladvertenties + Websitelink

De Beladvertenties in Google kunnen nu een websitelink bevatten. Handig, voor als mensen naar jouw bedrijf zoeken buiten openingstijden. Hier meer info.

Eenvoudig met Google Video maken

Google maakt het content creators makkelijker om goede video’s te maken met YouTube Video Builder. Met de tool kun je makkelijk statische beelden omzetten in video, ideaal voor ondernemers die wel over goed fotomateriaal beschikken, maar niet in de gelegenheid zijn om video’s te maken.

SEO en samengestelde woorden

Gaat correct gespelde taal voor de zoektermen die mensen intypen? Niet altijd volgens Google. Lees hier hoe je SEO teksten goed schrijft & geschikt maakt voor zoekmachines.

Zoekwoorden onderzoek voor SEO

Welke zoekwoorden je in je SEO teksten moet verwerken? Met deze gids weet je hoe je goed zoekwoorden onderzoek moet doen.

Messenger rooms

Ook in Facebook Messenger kun je nu met groepen videochatten. Messenger staat nu tot 50 personen in een room toe, voor hoe lang je wilt. Ook geeft Facebook aan dat het groepsbellen in Whatsapp binnenkort met 8 mensen mogelijk is. 

Importeer vanuit meerdere Google Ads accounts naar Microsoft ads

Microsoft ads maakt het nu mogelijk om vanuit meerdere Google Ads accounts te importeren naar Microsoft Ads. Handig als je meerdere account beheert.

LinkedIn stories nieuw in Nederland

LinkedIn test sinds 13 mei nu ook met een stories feature. Nederland is daarmee het eerste land in Europa waar wordt getest.

Conversies in Microsoft Ads

Microsoft Ads heeft een nieuwe functies toegevoegd in de conversiemeting. We kunnen nu view-through conversies meten en zelf kiezen of we conversies willen opnemen of niet. 

Nuttige tips ontvangen

Vul je naam en e-mailadres in en ga voor meer conversies!

Lisa van der Veeke |

Lisa heeft is een ervaren allround marketeer, en zorgt voor meer conversies vanuit elk mogelijk online medium. Ze zet zich onder anderen in voor ijzersterke social media advertising en search advertising.
Lees meer van Lisa van der Veeke