Online Marketing nieuws oktober 2019

Wij zorgen dat wij op de hoogte zijn van alle relevante ontwikkelingen in marketingland. Voor ons een kleine moeite om ook jullie op de hoogte te houden. Vandaar deze blog. Je leest hieronder een greep uit de ontwikkelingen waarbij we gefilterd hebben op de zaken die op onze klanten van toepassing zijn. Meer weten? Neem contact met ons op en we vertellen je meer!

Doei versnelde weergave

Versnelde weergave bestaat niet meer. Vanaf 7 oktober zijn alle campagnes die op versnelde weergave stonden, overgezet naar standaard weergave. Dit heeft tot gevolg dat campagnes waarmee je altijd zichtbaar wilt zijn, iets anders ingestoken moeten worden. Bijvoorbeeld: je wilt altijd in de zoekresultaten zichtbaar zijn als iemand zoekt op jouw bedrijfsnaam? Zorg dan dat je campagne niet beperkt is in budget en check het vertoningspercentage. Deze moet in de buurt van 100% zijn. Is die flink lager? Dan kun je werken aan de kwaliteitsscore van de advertenties en/of het bod verhogen. 

Utm_source

Wist je dat: gemiddeld 15% van het verkeer op een website paid is. 53% is organisch. Er zitten wel verschillen in per industrie. Gebruik deze cijfers om te bepalen of je je marketingmiddelen goed inzet. Is bij jou bijvoorbeeld 50% van het verkeer paid en slecht 20% organisch? Dat kan een teken zijn om aan de SEO van je website te werken. 

Black Friday gekte!

Dit artikel heeft een aantal tips voor Black Friday. Op 28 november gaan we massaal adverteren met de scherpste aanbiedingen. Zorg dat je op tijd begint aan de voorbereiding (vorige maand) en pas de 28e (en de week ervoor) je campagnes aan. Door de grote concurrentie en het stijgende zoekverkeer kan je zo door je budget heen zijn, of juist je CPC te laag ingestoken hebben. Hulp nodig bij jouw Black Friday campagne? Klik hier

Microsoft Ads volgt Google

Net als Google heeft Bing Standaard ads en – sinds een aantal maanden – Responsive Search Ads. Dynamic Search Ads zijn nu beschikbaar in een aantal landen. Deze automatiseringsslag (die vast ook naar Nederland komt) maakt ons werk minder tijdsintensief. Hier een cheat sheet met verschillende type ads en de automatisering functies die beschikbaar zijn in Bing (zoals count down en IF). Handig van Bing Microsoft Advertising!

Zoekmachines wereldwijd

Ver weg van hier gebruikt men andere zoekmachines. Verkoopt jouw bedrijf de producten internationaal? Check dan even of je op de juiste zoekmachine inzet. Wellicht liggen er grote kansen wanneer je via een andere zoekmachine gaat adverteren?

Google analytics liegt

De data in Google Analytics interpreteren is niet altijd makkelijk. Er worden veel foute aannames en verklaringen gedaan en dit artikel geeft wat context aan een aantal van deze aannames. Je leest over o.a. de invloed van de GDPR op GA, botverkeer en sessieduur.

Facebook postcode targeting

Wij hebben veel goede ervaringen met de lookalike targeting in Facebook. Deze doet het in veel gevallen beter dan demografisch getargete groepen terwijl je toch een nieuw publiek bereikt. Dit artikel onderstreept dat. Hierbij is een (kleine) test gedaan met het targeten van mensen in een postcodegebied versus een straal van lookalikes. En jawel: de lookalikes doen het beter.

Google shopping actions

Wat in China al tot de dagelijkse gang van zaken hoort wordt nu ook door Google ingezet: Kopen binnen Google zonder ooit de website van de verkoper te hoeven bezoeken. Nu alleen nog beschikbaar in US. 

Contact opnemen

Heb je een vraag naar aanleiding van bovenstaande? Neem contact met ons op.

Nuttige tips ontvangen

Vul je naam en e-mailadres in en ga voor meer conversies!

Lisa van der Veeke |

Lisa heeft is een ervaren allround marketeer, en zorgt voor meer conversies vanuit elk mogelijk online medium. Ze zet zich onder anderen in voor ijzersterke social media advertising en search advertising.
Lees meer van Lisa van der Veeke