Google past regels aan betreft gele sterren in AdWords

Verkopersbeoordelingen (Seller Ratings)

Verkopersbeoordelingen zijn automatische extensies die gebruikers inzicht geven in hoe een adverteerder scoort op het gebied van servicekwaliteit. Verkopersbeoordelingen worden in de AdWords advertenties weergegeven als een combinatie van informatie en recensies. De recensies en beoordelingen zijn gebaseerd op ervaringen van klanten met het bedrijf.
Schermafbeelding 2016-08-31 om 13.44.22

Wat gaat er veranderen?

Vanaf heden vraagt Google geen 30 maar 150 reviews van de afgelopen 12 maanden om de Seller Ratings in Google AdWords te tonen. Ook de sterren die al waren toegekend kunnen nu verdwenen zijn. Voorheen moest het bedrijf minimaal 30 unieke reviews hebben om sterren toegekend te krijgen, dat zijn er nu dus 150. Daarbij moet de gemiddelde beoordeling ten minste 3,5 sterren zijn. Mocht je al meer dan 150 unieke reviews per jaar hebben, dan verandert er niets.

Hoe kun je meer reviews te verzamelen?

  • * Terugkerende klanten vaker om een review vragen
  • * Verloot een leuk pakket onder x aantal mensen dat een review schrijft
  • * Pas uw uitnodiging aan, laat uw klanten weten waarom het belangrijk is dat uw bedrijf een review ontvangt
  • * Check uw respons, is deze optimaal of kan er een verbetering in worden aangebracht.

Meer informatie over wanneer verkopersbeoordelingen bij u advertenties kunnen worden weergegeven kunt u hier terugvinden.

Met of zonder gele sterren direct in Google zichtbaar zijn? Neem contact op.
Bron Google: https://support.google.com/adwords/answer/2375474?hl=nl

Nuttige tips ontvangen

Vul je naam en e-mailadres in en ga voor meer conversies!

Mirjam Stoop |

Mirjam adviseert en helpt klanten met de beste Google Ads campagnes. Met meerdere jaren werkervaring in ‘de online wereld’ en top collega’s aan elke zijde streeft Mirjam naar jouw doel: meer conversies!
Lees meer van Mirjam Stoop