Nu 4 topposities voor AdWords advertenties!

Afgelopen weekend is Google gestart met de uitrol van een nieuwe advertentiepositie op Google Search. Voorheen toonde Google voor de meeste zoekopdrachten één tot drie betaalde zoekresultaten bovenaan de pagina en meerdere in een kolom aan de rechterkant van de pagina. Vanaf afgelopen weekend verdwijnen de advertenties aan de rechterkant van de pagina en komen er nu 4 topposities in plaats van 3!
Een Google woordvoerder heeft bevestigd aan Search Engine Land dat de verandering uitgerold wordt in alle landen. Advertenties zullen niet meer verschijnen aan de rechterkant van de desktop search resultaten, met twee uitzonderingen:
– Product listing-ads uit Google Shopping,
– Advertenties in de Knowledge Panels.
(Bron Google woordvoerder: Search Engine Land)
De nieuwe top 4 ziet er als volgt uit:
Conversies-altijd-bovenaan

De gevolgen van de Google update

Naar verwachting zal het klikvolume zich meer gaan concentreren op de eerste vier resultaten. De organische zoekresultaten worden verder naar beneden gedrukt. In het eerste blikveld worden bijna geen organische zoekresultaten getoond. Wil je echt zichtbaar zijn, dan moet je online adverteren. Dat is Google’s verdienmodel en dat zal ook de reden zijn dat zij deze wijziging doorvoeren.
Om een goede CTR te genereren moet je in de top 4 gaan adverteren. Er zijn dus minder advertentieposities voor evenveel adverteerders. De kwaliteit van je advertenties en landingspagina worden nog belangrijker.
Shopping
Voor de shopping advertenties zal er niet veel veranderen. Deze worden nog steeds aan de rechterkant van de pagina getoond. Alleen zullen er nu niet meer Google Search advertenties tussen staan. Dit betekent dat er meer aandacht naar de shopping advertenties zal gaan.

Conversies.nl

Conversies.nl heeft als doel om zoveel mogelijk conversies te genereren tegen zo laag mogelijke kosten. Voor veel klanten is het doel dat Google Search advertenties bovenaan de organische zoekresultaten komen te staan. Een vierde positie zorgt voor nog betere online zichtbaarheid van onze klanten.
Het doorklikratio van de advertenties aan de rechterzijde was vele malen lager dan de advertenties aan de linkerzijde. De concurrentie voor de topposities zal dus stijgen.
maxlead-bron
Bron afbeelding: MaxLead

Klant van Conversies.nl?

Onze klanten hebben een mail ontvangen over hun advertentieprestaties en de invloed van deze wijzigingen.
Wil jij meer weten en wil je online de beste zijn, neem contact met ons op en daag ons uit!

Nuttige tips ontvangen

Vul je naam en e-mailadres in en ga voor meer conversies!

Bart Kruizenga |

Bart duikt in de gegevens van klanten om de meest relevante data te vinden. Hij zorgt ervoor dat jij alleen adverteert op relevante momenten en plaatsingen.
Lees meer van Bart Kruizenga