Opvallen in AdWords? Probeer de prijsextensie!

Je AdWords-advertentie een keer zo groot maken zodat hij beter opvalt in Google? Het kan met de nieuwe prijsextensie! Google is bezig met het uitrollen van nieuwe manieren voor adverteerders om hun producten en diensten aan te prijzen. Deze nieuwe extensie voor tekstadvertenties wordt alleen getoond bij advertentiepositie 1.
De advertentie-extensies zijn steeds meer van belang in de veiling voor een goede positie van je AdWords-advertenties. Het is daarom ook zeker aan te raden om de prijsextensies spoedig toe te voegen, dit zorgt voor meer zichtbaarheid en helpt het doorklikpercentage (CTR) te verbeteren. Via de prijsextensie communiceer je de prijs naar de klant, lekker transparant! Dit maakt jouw advertentie een stuk waardevoller voor een potentiële klant.
In dit blog vertellen we je alles over de prijsextensie en hoe deze toegepast kan worden.

Wat is het en hoe werkt het?

Prijsextensies tonen een lijst met producten of diensten inclusief de prijzen onder de tekstadvertentie, zo kan je de mobiele advertenties flink uitbreiden. Het ‘uitbouwen’ van je advertentie met extra informatie (extensies) zorgt ervoor dat deze groot en opvallend wordt. Uiteraard wil iedereen dat hun advertentie eruit springt! Op dit moment is deze extensie alleen nog in het Engels beschikbaar. Zoals je in het onderstaande voorbeeld kunt zien, is de advertentie met prijsextensie nagenoeg beeldvullend. Hoe dominant wil je het hebben?
Voorbeeld AdWords prijsextensie

Hoe stel je de prijsextensies in?

Deze vind je in het dropdown menu onder de tab “Advertentie-extensies” in je AdWords-account. Prijsextensies kunnen op account-, campagne- en advertentiegroepniveau ingesteld worden.Voordat je prijsextensie in je advertentie wordt vertoond dien je minimaal drie en maximaal acht prijsextensies in te stellen. Bij het instellen van je prijsextensie kom je een aantal in te vullen velden tegen, waaronder taal, type prijsextensie, valuta en uiteraard de prijs.
Voorbeeld AdWords prijsextensie

Zichtbaarheid van de prijsextensies

Google is nog bezig met het uitrollen van de prijsextensie. Daarom zijn ze op dit moment alleen nog maar beschikbaar in het Engels en op mobile en tablet. Daarnaast is het goed om te weten dat de extensie alleen wordt getoond bij advertentiepositie 1. Door de exclusiviteit plus een beeldvullende (mobiele) advertentie zal het de concurrentie op advertentiepositie 1 doen opdrijven. Een advertentiepositie 1 die het merendeel van het mobiele beeldscherm in beslag neemt springt er natuurlijk flink uit. Zo’n advertentie in combinatie met concurrerende prijzen heeft een grote kans op een hoge click-through-rate (CTR). Dat wil toch iedereen?

Vooruitzicht prijsextensies

De verwachting is dat de prijsextensie een populaire extensie zal worden voor zowel product- als voor dienstverlenende bedrijven. Adverteerders met de 1e positie kunnen het formaat van de tekstadvertentie aanzienlijk vergroten en concurrerende prijzen tonen. Of deze prijsextensies in de toekomst voor de desktop advertenties beschikbaar komen, is nog niet bekend! Dat is afwachten dus.

Meer informatie over Google AdWords?

Als gecertificeerd Google Partner voor AdWords vertellen we je graag over de mogelijkheden die Google AdWords jou te bieden heeft. In dit blog informeerden we je al over de het gebruik van de prijsextensies. Heb je hulp nodig bij het instellen van prijsextensies of wil je het uitbesteden aan specialisten, neem dan contact op.

Nuttige tips ontvangen

Vul je naam en e-mailadres in en ga voor meer conversies!

Sonja Punte |

Sonja bekijkt elk zoekwoord tot in detail, zodat jij alleen op relevante zoekwoorden adverteert. Door de nieuwste functionaliteiten van Google Ads te gebruiken zorgt Sonja voor zoveel mogelijk conversies tegen zo laag mogelijke kosten.
Lees meer van Sonja Punte