Nieuw! Facebook Leads Ads

Denk je steeds ‘even snel’ een formulier in te vullen? Maar duurt het toch altijd langer dan ‘even snel’? Met de nieuwste advertentie mogelijkheid van facebook de ‘Facebook Leads ads’ kun je snel jouw gegevens achterlaten. En dat is goed nieuws voor de bedrijven die adverteren op Facebook. De optie om sneller gegevens achter te laten haalt de drempel weg en zorgt dus sneller voor meer Conversies.

Hoe werkt het? Facebook vult automatisch jouw contactgegevens aan die je hebt geregistreerd op Facebook, zoals jouw emailadres. Facebook Lead ads wordt gebruikt voor advertenties met bijvoorbeeld de opties; inschrijven voor een nieuwsbrief, aanmelden voor een evenement of voor meer bedrijfsinformatie.

Schermafbeelding 2015-10-20 om 16.31.08

Slechts een paar klikken

Formulieren invullen wordt geassocieerd dat je van de ene app naar de andere app wordt gestuurd waar je alle gegevens opnieuw in moet voeren. Dat is nu dus verleden tijd.
Bezoekers klikken op een advertentie → ingevulde gegevens staan al klaar → en gebruiker klikt op verzenden. Bezoekers worden dus niet eerst naar je website geleid, maar direct naar het leadformulier.

Hoe stel je dit in?

Op dit moment is het alleen beschikbaar via de Power Editor van Facebook. Daar maak je ook de formulieren aan.
Schermafbeelding 2015-10-20 om 16.31.33
De targetting en doelgroepen werkt op dezelfde manier als de andere advertenties.

De resultaten

De resultaten download je eenvoudig via deze link: https://www.facebook.com/JOUWPAGINANAAM/publishing_tools/ of je gaat naar de publicatietools, formulierenbibliotheek. Wij hadden met deze test direct 4(!) leads, waarvan 3 kwalitatief goed lijken te zijn.

Schermafbeelding 2015-10-20 om 16.31.59

Meer Conversies

Een belangrijk gevolg van het eenvoudigere gegevens achterlaten is dat men hierdoor sneller gegevens achterlaat. Dit betekent meer conversies!
Met een Facebook campagne kun je nu direct leads verzamelen. Door deze functie stuur je potentiële klanten dus niet eerst naar jouw website, maar zij laten direct hun gegevens achter via Facebook. Dit scheelt extra handelingen en dat betekent meer conversies.
Heb je hulp nodig bij het instellen van Facebook Lead Ads of wil je het uitbesteden aan specialisten, neem dan contact op.

Nuttige tips ontvangen

Vul je naam en e-mailadres in en ga voor meer conversies!

Mirjam Stoop |

Mirjam adviseert en helpt klanten met de beste Google Ads campagnes. Met meerdere jaren werkervaring in ‘de online wereld’ en top collega’s aan elke zijde streeft Mirjam naar jouw doel: meer conversies!
Lees meer van Mirjam Stoop