Organisch hoog ranken, dat is wat je wil bereiken. Bovenaan staan als het gaat om de organische zoekresultaten van zoekmachines. Hoe je dit voor elkaar krijgt? Met een scherpe SEO-strategie. Vaak omvat zo’n strategie het optimaliseren van de website en het schrijven van content. Echter ben je er dan nog niet, er komt nog veel meer bij kijken. Lees hier wat SEO is en hoe je je organische vindbaarheid kunt verbeteren.
Search Engine Optimization (SEO) bestaat uit twee delen: de techniek en de content. Het draait eigenlijk allemaal om de juiste indexatie van de zoekmachines zoals Google en Microsoft Bing. Deze zoekmachines stellen bepaalde ‘eisen’ aan een pagina of website zoals het hebben van zoekwoorden en beschrijvingen, afbeeldingen, video’s en verwijzingen naar andere websites en bronnen.
De techniek van de website moet dus goed zijn. Je moet linken naar andere pagina’s, en er moet naar jouw pagina gelinkt worden om te zorgen voor prominentie. Daarbij is de content op je website belangrijk. Je kunt bijvoorbeeld kiezen om te schrijven over relevante onderwerpen of over actualiteiten in jouw branche. Het vinden van de juiste onderwerpen en het schrijven van die pakkende teksten hiervoor is echter zo makkelijk nog niet.
Zoals je hierboven al gelezen hebt, is SEO een goede manier om gratis verkeer naar je website te krijgen. Je krijgt dit echter niet zomaar voor elkaar. SEO is een duurzame vorm van marketing, wat betekent dat je marketing lang blijft bestaan. Vlak na je eerste optimalisaties zul je niet gelijk verschillen zien in prestaties. Het heeft even tijd nodig om ‘bekend’ te worden bij de zoekmachines, maar wanneer je eenmaal goed scoort, is het lastig voor de concurrentie om ertussen te komen.
Doordat het SEO-landschap continu verandert, is het belangrijk om als bedrijf hierin te (blijven) investeren. Zo schreven we al eerder over de SERP features van Google, welke een steeds prominentere plaats in de zoekresultaten krijgen. Hierdoor blijft er minder ruimte over voor de ‘gewone’ organische resultaten. Daarnaast rolt Google iedere paar maanden een Core Update uit, wat vaak gevolgen heeft voor de organische resultaten van jouw bedrijf. Blijf je consequent content plaatsen? Dan beloont Google dat. Wordt je website gedurende een lange tijd niet geüpdatet? Dan zul je zien dat je SEO-prestaties gaan dalen.
Er zijn verschillende opties om je SEO-werkzaamheden aan Conversies.nl uit te besteden, namelijk eenmalig of structureel. Hierbij hanteren we geen vaste pakketten, aangezien ieders wens anders is. Je leest hieronder meer over de SEO-werkzaamheden waar Conversies.nl jouw bedrijf mee kan helpen.
Wanneer we gaan samenwerken, zullen we dieper in de organische vindbaarheid en prestaties duiken. Van tevoren stemmen we af of jullie zelf ook in de gelegenheid zijn om teksten te schrijven (welke wij zullen omzetten naar goede SEO teksten), of dat Conversies.nl alles oppakt. Er is veel mogelijk!
De SEO-werkzaamheden waar we structureel mee aan de slag gaan, kunnen bestaan uit het volgende:
Onder de eenmalige uren vallen de technische werkzaamheden waar je in principe niet meer naar om hoeft te kijken wanneer het eenmaal goed staat. Denk aan de meta omschrijvingen, page titles en interne links. Daarnaast kunnen we ook eenmalig aan de slag met het redigeren van de webpagina’s, om ervoor te zorgen dat de teksten pakkend zijn en goed begrepen kunnen worden door de zoekmachines.
Om de organische prestaties van jouw bedrijf te monitoren, maken wij onder andere gebruik van Google Search Console, Google Analytics en SE Ranking. Maakt jouw bedrijf gebruik van een andere SEO tool? De kans is groot dat onze SEO-experts ook kennis hebben van jullie huidige tools of zichzelf hier snel wegwijs in kunnen maken. Vraag gerust naar de mogelijkheden.
Bereik meer zichtbaarheid, naamsbekendheid en meer leads door de juiste content te plaatsen op het juiste moment. Maar neem hierbij de tijd om je SEO-strategie te maken, implementeren, en regelmatig bij te schaven. Wij zeggen weleens dat SEO een marathon is, waar SEA meer een sprint is. Je hebt de tijd nodig om te optimaliseren en te groeien.
Om de allerbeste resultaten te boeken is samenwerking tussen beide partijen belangrijk. Zo kan er binnen jouw branche een plotselinge verandering plaatsvinden wat nog niet bij veel bekend is. Of er is iets actueels wat betrekking heeft op jouw bedrijf. Hoe sneller je dit aan ons laat weten, hoe sneller jij de eerste bent die hierop gevonden kan worden en mensen naar je website kan trekken. Natuurlijk zullen wij altijd scherp zijn op nieuwe content.
Besteed je SEO liever uit omdat je de tijd er niet voor hebt? Of bijvoorbeeld omdat je medewerkers andere ambities hebben dan schrijven? Conversies.nl kan hierbij helpen! Onder onze online marketeers bevindt zich ook een aantal SEO-experts. Voorafgaand kunnen wij een SEO analyse maken. In deze analyse wordt een zoekwoorden onderzoek gedaan en wordt er kritisch gekeken naar de huidige technische SEO van de website. Iets wat direct doorgevoerd kan worden dus! Benieuwd naar welke kansen jij laat liggen? Plan vrijblijvend een afspraak met ons in.