Wat is een USP?

Een USP is een uniek voordeel van je product of dienst.

Betekenis USP

USP staat voor Unique Selling Point of Unique Selling Proposition.  Met USP’s kun je jezelf onderscheiden van concurrenten en helpt je om lezers te overtuigen.

USP formuleren

Met een USP kun je dus jezelf onderscheiden van anderen en helpt lezers te overtuigen van je dienst. Het is belangrijk dat je geen ‘standaard’ positieve eigenschappen noemt in de USP. Door unieke eigenschappen te noemen ,val je sneller op. Klanten zien uniciteit vaak als autoriteit en als zeer goede kwaliteit. Een USP kan over verschillende gebieden gaan, denk aan marktleiderschap, prijs, kwaliteit, serviceniveau, innovativiteit of doelgroep. Zie hieronder een aantal voorbeelden.

  • Voor 14:00 besteld, zelfde dag in huis
  • Gratis verzending
  • 7 dagen per week bezorging
  • De grootste mediawinkel van Nederland
  • De beste service
  • Gegarandeerd de goedkoopste

USP’s inzetten

Wanneer je je USP’s hebt geformuleerd, is het belangrijk dat je deze ook op de juiste plekken inzet. Op de volgende plekken kun je ze laten terugkomen:

  • SEO: in de Pagetitle of metaomschrijving om CTR te verhogen
  • SEA: In de advertentietekst of extensies om CTR te verhogen.
  • Website: Op je website nogmaals laten terugkomen om bezoekers te overtuigen.

Online marketing training

Wil jij hulp bij het formuleren van je USP’s of met andere marketingvraagstukken? Volg onze op maat gemaakte Online marketing training. Hier leren wij je de fijne kneepjes van het vak en zorgen we er samen voor dat je pagina’s goed geïndexeerd worden door Google.

Nuttige tips ontvangen

Vul je naam en e-mailadres in en ga voor meer conversies!

Bart Kruizenga |

Bart duikt in de gegevens van klanten om de meest relevante data te vinden. Hij zorgt ervoor dat jij alleen adverteert op relevante momenten en plaatsingen.
Lees meer van Bart Kruizenga